بررسی شیوه های فرزند پروری برانگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
نتيجه گيري كلي
درجمع بندي كلي مي توان گفت با توجه به نقش پراهميت پيشرفت تحصيلي درارتقاءسطح علمي جامع و پيشرفت درسطح جهاني مي بايست:دنبال مولفه هايي بودكه باارتقاءآنها بتوان سطح پيشرفت تحصيلي را ارتقاءبخشيد.
نتايج نشان داد : دانشجویان در خانواده هایی با سبک فرزندپروری اقتدار منطقی دارای انگیزه پیشرفت بالاتری نسبت به سبک استبدادی بوده اند ، که دانشجویان در خانواده هایی با سبک فرزندپروری استبدادی و آزادی گرایانه دارای انگیزه پیشرفت برابری بوده اند، دانشجویان در خانواده هایی با سبک فرزندپروری آزادی گرایانه دارای انگیزه پیشرفت بیشتری نسب دانشجویان در خانواده هایی با سبک بی توجهی بوده اند،دانشجویان در خانواده هایی با سبک فرزندپروری اقتدار منطقی دارای انگیزه پیشرفت بیشتری نسب دانشجویان در خانواده هایی با سبک بی توجهی بوده اند،دانشجویان در خانواده هایی با سبک فرزندپروری اقتدار منطقی دارای انگیزه پیشرفت بیشتری نسب دانشجویان در خانواده هایی با سبک آزادگرایانه بوده اند،دانشجویان در خانواده هایی با سبک فرزندپروری استبدادی دارای انگیزه پیشرفت بیشتری نسب دانشجویان در خانواده هایی با سبک بی توجهی بوده اند.
پيشنهادهايي براي پژوهش
1- رابطه فرزندپروري با متغيرهايي مانند اختلال رفتاري، عزت نفس، خلاقيت وسلامت رواني و ... فرزندان، پژوهش گردد.
2- رابطه بين شيوه هاي فرزندپروري پدران با انگيزش پيشرفت فرزندان بررسي وپژوهشي گردد.
3- شيوه فرزندپروري والدين از طريق فرزندان آنها مورد ارزيابي قرار گيرد.
4- به منظور پي بردن به تأثير وضعيت فرهنگي- اقتصادي واجتماعي خانواده ها در ايجاد انگيزش پيشرفت فرزندان، از گروههاي مختلف با وضعيت فرهنگي، اقتصادي واجتماعي متفاوت نمونه اي به شكل تصادفي انتخاب واثرات آن بر ميزان انگيزش پيشرفت فرزندان مورد ارزيابي قرار گيرد.
5- اين پژوهش با طبقات اجتماعي مختلف وبا تعداد نمونه بيشتري اجرا گردد.
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 8099 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

تعداد صفحات: 140

حجم فایل:712 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل